Paihia

20 augustus 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Op naar onze volgende bestemming via een kleine omweg langs de stad Hamilton gereden om een korte ontmoeting met nog een nichtje, Sandy, te kunnen hebben. Heerlijk om familie te zien ook al is het maar even,  zeker als het meer dan 30 (!) jaar geleden is dat je elkaar hebt gezien.

Via een nachtje Auckland (inclusief bezoek aan het Sea Life Acquarium) door naar Paihia, helemaal in het Noorden van Nieuw- Zeeland. Bay of Islands is een paar uur rijden noordelijk van Auckland. Ik was hier nog niet eerder geweest. Voor iedereen die ooit een reis naar NZ plant: neem dit mee in je planning!

Maar elk voordeel heb z'n nadeel: internet is hier heel slecht of niet aanwezig (meteen de verklaring waarom we zo achterlopen met dit reisverslag).

Maar dat mag de pret niet drukken want het is dus heel . erg . mooi!

Eén van de redenen om hiernaar toe te komen is een bezoek aan de Waitangi Treaty Grounds. Een historische plek in de geschiedenis van Nieuw-Zeeland.

( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Waitangi )

Verder hebben we hier vooral veel gerelaxt. Zoals met een dagje rondrijden door de Bay of Islands, met als hoogtepunt 90 Mile Beach: wit zand, Tasman Zee en zandduinen. En dat voor kilometers lang. Het is ook een weg waar je met een 4x4 auto op mag rijden, maar we hebben met onze huurauto maar geen risico genomen.

Ook een bezoekje aan het idyllische dorpje Russel op 15 minuten met de pont vanaf Paihia stond op ons programma. Prachtig dorpje, heerlijk geluncht.

Wij hadden hier zo best nog even willen blijven. De lente zit in de lucht aan deze kant van de wereld.

1. Joke glorie:
    22 augustus 2016